پنج نکته که درباره شربت ضد سرفه خشک نمیدانستید!

شربت ضد سرفه خشک

یکی از علائم سرماخوردگی حاد، سرفه ی خشک است. در صورتی که علائمی منجر به تحریک مجاری تنفسی شما شوند، سرفه می کنید. یکی از این عوامل تحریک کننده، ویروس های سرماخوردگی هستند. سرفه یک واکنش طبیعی است که عوامل تحریک کننده را از ریه و مجاری تنفسی خارج کرده و راه تنفس طبیعی را باز می کند. اما سرفه کردن، خصوصاً اگر خشک باشد می تواند اذیت کننده باشد. سرفه می تواند منجر به التهابات شدید گلو و احساس درد و سوزش شود. یکی از راه های تسکین و درمان سرفه، استفاده از شربت ضد سرفه خشک است. در ادامه به بررسی پنج نکته که درباره شربت ضد سرفه خشک نمی دانستید، می پردازیم. با ما همراه باشید.
 

1. شربت ضد سرفه خشک، خلط آور است

اولین نکته درباره ی شربت ضد سرفه خشک که باید بدانید، خلط آور بودن آن است. برخی شربت های ضد سرفه با مکانیزم جلوگیری از سرفه فعالیت می کنند. این چنین شربت هایی از خروج عوامل بیماری زا از ریه جلوگیری می کنند. شربت ضد سرفه خشک در صورتی می تواند مفید باشد که در عین جلوگیری از سرفه های شدید، منجر به خروج هرچه سریع تر عوامل تحریک کننده و ویروس ها از بدن شوند. به همین علت است که شربت ضد سرفه خشک باید خلط آور باشد. شربت ضد سرفه خشک خلط آور می تواند با تحریک مژک های تنفسی، منجر به رقیق کردن و خلط آوری شده و در نتیجه، سرفه راحت تر انجام شده و درمان خواهید شد.
 

2. التهابات ریه را کاهش می دهد

سرفه خشک، ریه ی شما را ملتهب کرده و منجر به سوزش و درد گلو می شود. یکی از مشخصات مهم شربت ضد سرفه خشک، کاهش التهابات ریه و در نهایت تسکین درد است. با کم شدن التهابات ریه، میزان سرفه کردن شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
 

3. روند درمان را سرعت می بخشد

در تهیه شربت ضد سرفه خشک، از ترکیباتی استفاده شده است که می تواند روند درمان را تسریع کند. علاوه بر این، با خلط آوری که به وسیله ی شربت ضد سرفه خشک انجام می شود، با خلط، تمامی ویروس ها و عوامل بیماری زا با سرعت بیشتری از بدن شما خارج خواهند شد.
 

4. درد را کاهش می دهد

التهابات ناشی از افزایش سرفه خشک، باعث ایجاد درد و سوزش در ریه و گلوی شما خواهند شد. شربت ضد سرفه خشک می تواند با خلط آوری و رقیق کردن مخاط جمع شده در انتهای گلو، در حکم مسکن عمل کرده و درد ناشی از سرفه را کاهش دهند. 

تیمکس، شربت گیاهی ضد سرفه خشک

5. گیاهی است و عوارض جانبی ندارد

بسیاری از داروهای ضد سرفه شیمیایی هستند. درست است که شربت های شیمیایی می توانند در کاهش سرفه موثر باشند، اما مهم ترین مسئله که در مورد این داروها وجود دارد، این است که از خروج عوامل بیماری زا نیز جلوگیری می کنند. شربت ضد سرفه خشک گیاهی، با خلط آوری می تواند به خروج موارد تحریک کننده از ریه کمک شایانی نیز نماید. در ساخت شربت ضد سرفه خشک گیاهی از ترکیبات گیاهی مانند آویشن و عسل استفاده می شود. گیاهان دارویی این چنینی می تواتند علاوه بر تاثیرگذاری بر کاهش سرفه، با تاثیرات شگرف، به بهبود کامل سرماخوردگی نیز کمک نمایند.
 

تیمکس و تیمکس پلاس، بهترین شربت ضد سرفه خشک

شربت ضد سرفه خشک تیمکس و تیمکس پلاس ساخته شده در ایران داروک، دو شربت ضد سرفه گیاهی هستند که با بهره گیری از ترکیبات موثری مانند آویشن و عسل تولید شده اند. تفاوت شربت تیمکس و تیمکس پلاس در وجود عسل در ترکیبات آن هاست که تیمکس پلاس حاوی عسل نیز می شود. آویشن موجود در این شربت ضد سرفه، با خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی، به تسکین گلو و درمان التهابات ناشی از سرفه می پردازد. آویشن، سرشار از آنتی اکسیدان است. عسل نیز ضد میکروب و ضد التهاب بسیار قوی است که می تواند با خلط آوری، تسکین دهنده ی سرفه های خشک باشد.  برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد شربت تیمکس و تیمکس پلاس، می توانید به سایت ایران داروک مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید