آیا شربت اکسپکتورانت برای شیردهی ضرر دارد؟

مضرات شربت اکسپکتورانت برای شیردهی

دوران شیردهی، دوران بسیار حساسی برای مادر و کودک است. هر آنچه که در این دوران می خورید یا می آشامید می تواند از طریق خون وارد شیر و سپس به صورت مستقیم وارد بدن کودکتان شود. به همین علت است که اهمیت به تغذیه و سبک زندگی در دوران شیردهی باید بسیار بیشتر از حالت عادی زندگی هر فردی باشد. سرماخوردگی، گلودرد، سرفه و بیماری های این چنینی اجتناب ناپذیر هستند و شما ممکن است طی مدت زمان شیردهی به فرزند دلبندتان دچار این بیماری ها شوید. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا شربت اکسپکتورانت و شربت خلط آور برای شیردهی ضرر دارد یا خیر؟

خوردن داروهای شیمیایی در دوران شیردهی ممنوع!

اولین قانونی که باید در دوران شیردهی برای خودتان وضع کنید، این است که خوردن داروهای شیمیایی، حتی مسکن ها را از رژیم غذاییتان حذف نمایید. خوردن هر داروی شیمیایی حتی شربت اکسپکتورانت در دوران شیردهی ممنوع است و تنها در صورتی می توانید از چنین داروهایی استفاده کنید که پزشکتان آن ها را برای شما تجویز کرده باشد. مصرف هر دارویی چه شیمیایی و چه گیاهی در دوران شیردهی باید با مشورت پزشک و در دوز مشخص شده مورد استفاده قرار گیرد.
داروهای شیمیایی می توانند به سرعت وارد خون شوند. ورود این داروها به خون به این معنا است که در شیر شما نیز وجود داشته و می توانند وارد بدن کودکتان شوند. بنابراین، با توجه به ترکیبات شیمیایی که در داروها وجود دارند و عوارض احتمالی که با خود به همراه دارند، می تواند بر سلامت کودک تاثیر منفی بگذارند. از آنجایی که بدن کودکان و سیستم ایمنی آن ها بسیار ضعیف تر از بزرگسالان است، اثر مخرب داروهای شیمیایی بر روی آن ها بیشتر خواهد بود.

شربت اکسپکتورانت گیاهی برای دوران شیردهی

شربت اکسپکتورانت گیاهی برای دوران شیردهی

اکسپکتورانت گیاهی، تاثیر بسیار مطلوبی بر روی انواع سرفه دارد، اما همانطور که گفتیم، دوران شیردهی برای مادر و کودک، بسیار حساس و تعیین کننده است. هر عادت غذایی در مادر می تواند به طور مستقیم در کودک وی تاثیر مثبت یا منفی بگذارد، به همین خاطر است که مصرف هر دارویی باید با دقت بیشتر انجام شود و اکسپکتورانت های گیاهی هم اگرچه نسبت به شیمیایی ها عوارضی ندارد، اما توصیه می شود بازهم با دقت بیشتری در دوران شیردهی مصرف شوند.
 

تیمکس و تیمکس پلاس دو شربت اکسپکتورانت گیاهی

شربت تیمکس و شربت تیمکس پلاس، دو اکسپکتورانت گیاهی هستند که توسط شرکت ایران داروک تولید می شوند. این دو شربت، به عنوان دو مورد از قدیمی ترین شربت های اکسپکتورانت گیاهی شناخته می شوند که با استفاده از عصاره ی گیاهانی مانند آویشن و عسل تولید شده اند.
در واقع ماده موثره تیمکس آویشن باغی است و در تیمکس پلاس، عسل نیز به عنوان یک ماده موثره اضافه شده است و اثرات ضدسرفه تیمکس را تقویت نموده است و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی نیز شده است.
آویشن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در این دارو به عنوان خلط آور، ضد سرفه و درمان کننده ی علائم سرماخوردگی عمل می کند. عسل نیز به عنوان یک ماده ی گیاهی موثر در شربت اکسپکتورانت گیاهی تیمکس پلاس استفاده شده است که می تواند نقش آنتی باکتریالی و ضد التهابی ایفا کند.
مصرف تیمکس نیازی به نسخه پزشک ندارد و این داروها که کاملاً گیاهی هستند، عوارضی ندارند، اما با این وجود در دوران شیردهی بهتر است با پزشک مشورت کنید. شاید شما فکر کنید مصرف دمنوش آویشن هم مطلوب باشد، که البته فکر درستی هم هست، اما مسلماً سرعت نتیجه گیری این دم کرده ها به اندازه ی شربت گیاهی اکسپکتورانت نخواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی شربت اکسپکتورانت گیاهی تیمکس و تیمکس پلاس، می توانید به سایت ایران داروک مراجعه نمایید. 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید