بهبود زردی نوزادان با مصرف شیرخشت

زردی یکی از شایع ترین بیماری هایی که در بین کودکان و نوزادان رایج است . که برای درمان آن از دارو درمانی ، نور درمانی ، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می شود.

یکی از مهمترین راههای کاهش زردی که تحقیقات بسیار زیادی در مورد آن صورت گرفته است استفاده از ماده گیاهی شیرخشت است که امروزه به شکل قطره های خوراکی گیاهی در بازار عرضه می شود و تا 90 درصد زردی نوزاد را کاهش داده و بهبودی حاصل می کند.
این گونه گیاهی پس از کنترل کمی و کیفی روی 32 کودک مورد مطالعه قرار گرفت.

محققان محلولی که حاوی فقط 5 گرم شیرخشت بود روی کودکان آزمایش کردند و هر 12 ساعت یک بار آنها را آزمایش کردند، در نهایت بر اساس نتیجه گیریهای انجام شده دریافتند که مصرف شیرخشت تاثیر بسیاری در بهبود سریع زردی و همچنین میزان زمان بستری آن ها دارد.


زردی بدو تولد نوزادان رایج ترین زردی ها می باشد که در حالت طبیعی می تواند آثار جبران ناپذیری به مغز وارد کند، ولی با توجه به وجود ماده ی پلی ساکارید و مانیتول در شیر خشت میزان جذب مانیتول از دستگاه گوارش کاهش یافته و منجر به اسهال می شود و در نهایت با دفع هایی که در نوزاد صورت می گیرد بیلی روبین نیز از بدن او دفع و خارج می شود.

از طرف دیگر با فعال کردن گیرنده های کبدی جذب بیلی روبین را کاهش می دهد. صفرا یکی از بخش های دارای طبع گرم و خشک دیگر بدن می باشد که درمان زردی طب سنتی طبق همین رویکرد شکل خواهد گرفت.
در پسرها بیماری زردی نسبت به دختران رایج تر است چراکه طبع پسران نسبت به دختر ها گرم و خشک است. بنابراین بهترین روش درمانی برای زردی بدن استفاده از شیرخشت می باشد که از دیرباز این روش معمول بوده است ،حتی چنانچه مادر شیرخشت را مصرف کند میزان زردی نوزاد به حد صفر می رسد.

 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.