پنج نکته درباره کبد چرب در طب سنتی

درمان کبدچرب با طب سنتی

 
همانطور که می دانید، کبد به عنوان یکی از حیاتی ترین و مهم ترین ارگان های بدن است که وظیفه دارد تا سموم و مواد مغذی را از یک دیگر جدا کرده و ترکیبات سمی را از بدن خارج کند. با توجه به فعالیت گسترده ای که کبد دارد، با سبک زندگی ناسالم و خوردن غذاهای چرب، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و موارد مشابه دیگر دچار بیماری می شود. یکی از بیماری های شایع و خطرناک کبد، کبد چرب است. کبد چرب ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. بهترین راه درمان کبد چرب در طب سنتی نهفته شده است. در این مقاله به بررسی پنج نکته درباره کبد چرب در طب سنتی می پردازیم پس با ما همراه باشید.
 

 1. سبک زندگی و کبد چرب

اولین نکته ای که درباره کبد چرب در طب سنتی باید بدانید، تاثیر مستقیم سبک زندگی بر روی بیماری کبد چرب است. اگر شما به طور مرتب الکل مصرف می کنید. دائماً غذای چرب می خورید. نوشیدن آب یخ، عادت همیشگیتان است. ورزش نمی کنید. سیگار می کشید و در یک کلام مراقب سلامت جسمانی خود نیستید، احتمال ابتلا به کبد چرب در شما تا 99 درصد وجود دارد. از آنجایی که کبد خاصیت بازسازی خود را دارد، حتی اگر به کبد چرب گرید 3 باشید هم می توانید با تغییر در سبک زندگی و سالم خوری و همچنین با بهره گیری از برخی درمان های گیاهی در طب سنتی، می توانید سلامت کبد خود را بازگردانید. در ادامه نکاتی درباره درمان کبد چرب الکلی و غیرالکلی را میخوانیم.

2. درمان کبد چرب در طب سنتی با کنگر فرنگی

در روش درمان کبد چرب در طب سنتی، یکی از گیاهان پر کاربرد، عصاره ی کنگر فرنگی است. این گیاه در افزایش ترشح صفری تاثیر گذاشته و در نتیجه می تواند کبد چرب را درمان کند. این گیاه از تجمع سلول های چربی در کبد جلوگیری می کند. به علاوه کنگر فرنگی در بازسازی سلول های کبد نیز موثر است. گیاه کنگر فرنگی سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و در مقابل منجر به افزایش کلسترول خوب خون خواهد شد. 
 

3. گیاه خار مریم و درمان کبد چرب

یکی از روش های درمان کبد چرب در طب سنتی، استفاده از گیاه خار مریم است. گیاه خار مریم، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می تواند سطح آنزیم های کبدی را کاهش دهد. این فرآیند سبب می شود تا فعالیت کبد بهبود یافته و التهابات آن تسکین پیدا کنند. علت اثرگذاری گیاه خار مریم بر درمان کبد چرب وجود ماده ای به نام سیلیمارین در آن است. این گیاه می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد و در نتیجه روند فعالیت کبد را بهبود ببخشد. گیاه خار مریم در درمان کبد چرب در طب سنتی تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.
 

4. زرد چوبه و درمان کبد چرب در طب سنتی

یکی از گیاهان که در درمان کبد چرب در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد،  زردچوبه است. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی دارد. زردچوبه به هضم سریع و حذف چربی های اضافی غذا کمک کرده و در نتیجه روند فعالیت کبد را بهبود می بخشد. منبع غنی کورکومین در زردچوبه کمک می کند تا التهابات کبدی از بین رفته و این اندام حیاتی بتواند خودش را بازسازی کند. مصرف روزانه ی زردچوبه، نه تنها به درمان کبد چرب کمک می کند، که التهابات گوارشی را نیز تسکین خواهد بخشید.

قرص گیاهی لیوروفیت، درمان گیاهی کبدچرب

5. قرص گیاهی لیوروفیت و درمان کبد چرب

یکی از راه های بسیار موثر در درمان کبد چرب در طب سنتی استفاده از یک قرص گیاهی است که شامل ترکیبات گیاهی موثر در درمان این بیماری باشد. لیوروفیت داروی گیاهی درمان کبد چرب است که توسط شرکت ایران داروک تولید شده. در ساخت این داروی گیاهی از زردچوبه، گیاه خار مریم و گیاه کنگر فرنگی استفاده شده است. با مصرف روزانه ی لیوروفیت در دوز مشخص، می توانید کبد خود را در برابر سموم، چربی های اضافه و التهابات ناشی از آن محافظت کنید. این قرص در درمان کبد چرب، هپاتیت حاد، جلوگیری از التهابات کبد و کلیه و غیره موثر است. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا تهیه ی قرص لیوروفیت به ایران داروک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید